Monday, February 15, 2010

Epilog Permulaan Sebuah Perjalanan...


Aku seorang kembara di bumi ciptaan tuhan yg maha luas. Aku cuma seorang pengembara  biasa tidak mempunyai apa2 kelebihan mahu pun alat2 yg canggih utk aku meneruskan perjalananku. Berjalan cuma berbekalkan kaki yg cukup lemah membuatkan aku terasa rendah dan lemah dalam kalangan masyarakat. Tapi dalam perjalanan ini cukup mengujiku.

Aku terasa begitu besarnya cinta tuhanku terhadapku. Aku diselamatkan daripada suatu peristiwa yg mana ikut logik akalnya aku akan kehilangan nyawaku. Kejadian yg mana ikut pengamalan ahli mantik akan mengatakan aku bisa terbunuh. Berbekalkan keyakinan aku kepada Rabku...aku pejamkan mata kesakitan...Alhamdulillah cukup indah lagi dunia apabila aku masih diberi peluang untuk hidup. Ya Allah besarnya kecintamu terhadapku. Lalu disitu bermulanya kehidupan yg sebenar. Bermula dari saat itu, kehidupan aku berubah. Aku dacaci, dihina , diherdik,di pandang rendah dan diperlekeh. Namun, tidak mengapa aku menyatakan bahawa ini adalah ujian yg mana Allah nk menguji bahawa Dunia ini masih lg menyusahkanmu...Menguji aku utk nyawa yg diberikan...

Lalu tersungkur aku dalam sujudku lalu berkatalah hati..."Ya Allah Tuhanku Kekasihku...Segala puji bagiMu tuhan yg mencipta aku daripada setitis air yg hina..Tuhan yg masih memberikan aku nyawa utk aku terus bertempur..engan ahmatmu Ya Allah akan aku terus gunakan nikamat yawaku utk aku terus berjuangan demi agamamu..Ya Allah kau kuatkanlah hatiku agar aku tedak mudah lemag,kecewa,lalai dan alpa dalam perjuanganku...Ya Allah kau akhiri hidupku semasa aku sedan bertempur utk agamaMu...moga kau memilihkuku utk menemuiMu sbagai seorg syahid...Ya Allah Dosa2ku menggunung tinggi tp kau tetap beri nikmat kepada ku...Ya Allah kau hapuskanlah dosa2ku yg bisa menghalang rahmahMu kepadaku...Agar aku boleh lagi merasa keamanan utk terus berjuang..." ishk3 tersedu aku dalam sujudku...Air mata terus membasahi sejadahku...

Aku terus mengakhiri Solat ku lalu aku bgn dan mengadap ke kiblat...Lalu dgn semangat aku berkata 
" Allah2 Rabuni, Rasul2 Qhudwatuni, Jihad2 Sabiluni...Almautufi sabiluni Asma' amanuni..." Perjalananku teruskan dgn semangat baru dan hati yg baru....

No comments: