Friday, November 20, 2009

Di Lema Hamba....



Ya Allah Aku ini cuma insan yang tidak pernah mengenal erti puas...
Aku juga Ya Allah adalah hambamu yg sering lalai dan alpa dalam melaksanakan tugasku sebagai khalifah dan da'ie...
Ya Allah Aku bingung melihat diriku yg sentiasa berbuat kemungkaran padamu...
Ya Allah aku takut melihat diriku yang tidak gerun melihat azab yg bakal kuhadapi...
Ya Allah Adakah kau terima aku sebagai hambamu...???
Adakah aku masih layak untuk menjadi hambamu...???
Barangkali Apakah nasibku...
Adakah aku ingin terus menjadi antara hamba-hambamu yg ingkar...
Ya Allah Aku takut sekiranya tidak ada ruang lagi untuk aku bertaubat...
Aku takut sekira diri ini mati ketika aku kufur terhadapmu...
Ya Allah aku takut sekiranya kau bertanyakan padaku apa yg aku buat kepadamu...
Apa yg aku persembahkan kpdMu....
Pilu dihati hanya engkau yg tahu...
Resah dijiwa hanya engkau yg mengerti...
Tp adakah resah dan gelora hatiku dpt memadam api neraka yg tersedia untukku...
Adakah ia dapat melupuskan Solat-solat yg aku tinggal semasa hidupku...
Aku tak sanggup YA ALLAH melihat Nafsuku Menzalimi diriku...
Apakah yg harus aku lakukan...
Aku adalah hamba yg lemah...
Tidak boleh untuk tidak bergantung padamu....
Dimanakanku cari cintaku kpd Mu...
Ya tuhan pencipta aku ...
Aku rindu padamu...
Aku cinta padamu....
Tapi dalam kerinduanku....Dalam kecintaanku....aku alapa dan lena dalam lautan dosa yg aku lakukan ...
Aku terjatuh dalam jurang noda yg ku lakukan....
Aku mencari akan sinarmu....
Adakah ada sinar lagi buat ku...
Adakah Neraka tempat selayak bagiku....
YA ALLAH SELAMATKANLAH AKU!!!!
Dalam ketakutan yg amat DASYAT ini....
LENAKU dalam DILEMA...

No comments: