Friday, December 11, 2009

Muslimah Penggegar Hatiku...!!!




Muslimah,
Sungguh aku bersyukur pada tuhan yang menentukan,
Mencipta seorang insan yang sempurna dimataku,
Seorang yang menenangkan jiwaku,
Dikala ujian melanda tiba...


Sujudku pada tuhan tanda kegembiraanku,
Kau berubah tanpa aku sedari,
Mejadi yang lebih baik dari sebelum,
Menjadi rerama dari kepompong hodoh,
Menjadi berlian dari batuan lupa...


Menadah aku kepada tuhan tanda kegembiraanku,
Agar dijadikan orang sepertimu sebagai penanti,
Memberi cahaya dikala sunyi,
Mendatangkan rahmat dikala sendiri,
Penyeri di masjid sepi...


Ya Allah,
Panataskah aku memiliki bidadari dunia,
Yang kau ciptakan tanpa cacat cela,
Melindungi diri di kala fitnah dunia,
Menjadi aku bisu tidak terkata...


Adakah layak aku meminta cintanya,
Untuk memenuhi fitrah manusia,
Menjadi makhluk yang saling melengkapkan,
Agar terdaya menjadi Khalifah mulia...


Muslimah,
Dirimu kau hiasi Iman mutiara,
Kau penuhi Ilmu cahaya,
Menajam fikiran saksama,
Yang bisa menggoncangkan dunia,
Tak kala semua lupa...

Indah dirimu tidak kugambar,
Laksana bulan dipagari bintang,
Memelihara seluruh kehormatanmu,
Menjaga dirimu dari kemaksiatan...


Kau labuhkan tudungmu melebihi paras dada,
Semata menyahut seruan yang Esa,
Tunduk patuh tanpa bicara,
Membuat hatiku lembut bila bersemuka...


Kau mengenakan pakaian yang indah tapi longgar,
Untuk melindungi daripada pandangan durjana,
Agar terpelihara mahkota yang mulia,
Kau juga menutup seluruh tubuhmu,
Yang terbuka hanyalah muka dan telapakmu,
Membuat setiap mukmin terlena,
Dalam keindahan Tuhan yang menciptakan...


Rindunya hati tidak terperi,
Agar menatah insan mulia ini dihati,
Moga menjadi benteng diri,
Dari nafsu yang makin menjadi...


Ya Allah,
Peliharakanlah muslimah ini untukku,
Agar menjadi contoh kepada yang seru,
Moga Islamkan kembali bersatu,
Dalam menyahut syariat Mu,
Atas jalan JihadMu kami tersungkur...

No comments: